CEEE...CITER..CE CITER..

SaPe NaK Kwn NgAn SaYa?????...Tak NaK KwN NgAn SaYa Ke?????

PART TIME CRAFTER

PART TIME CRAFTER
sekiranya berminat blh la klik pada gambar, sesuai untuk hadiah harijadi / untuk buah hati / untuk hiasan kereta / apa2 saja... :) dan jangan lupa TINGGALKAN LINK ANDA DI SHOUT BOX disebelah kanan anda...

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )
RM43 termasuk postage / COD sekitar PUTRAJAYA

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E
KELEBIHAN COLLAGEN PLUS VIT E.. # MENGHILANGKAN JERAGAT/JERAWAT #UNTUK AWET MUDA #MENGHAPUSKAN KULIT YANG KUSAM #MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM #MENGANJALKAN KULIT WAJAH #MENGECILKAN PORI-PORI

Monday, February 27, 2012

4 Petua MESTI cuba....( Part 2)


4 Petua  mesti cuba Part 2...hari ni kita berkongsi 4 lagi petua...ok?

1) Kacang hijau cepat lembut

Siapa yang suka makan bubur kacang tu, kompom tersenyum bila dah jumpa petua ni kan? ok...untuk mempercepatkan kacan hijau tu kembang, terlebih dahulu rebus kacang hijau tu bersama satu sudu minyak masak. Setelah tu, baru la dibuat bubur. Cara nih jugak boleh dipraktikkan untuk masak pulut hitam....suka tak?

2) Cara buang lemak daging

Daging yang berlemak menambahkan kolestrol di dalam darah. Oleh itu, untuk mengurangkan lemak daging atau ayam, korang boleh perapkan terlebih dahulu dengan tepung gandum selama 30 minit. Dengan cara nih, korang akan dapati lemak-lemak tersebut dengan mudahnya dibuang dan korang jangan lupa pulak untuk membersihkannya sebelum proses memasak dan seterusnya...senangkan?

3) Ikan goreng lebih garing

Masa korang menggoreng ikan, tumbuk bawang merah dan serai sehingga lumat.Kemudian, korang gaulkan bersama cili kering dan asam jawa yang telah dikisar. Gaulkan dan sebatikan pada ikan korang. Korang perapkan ikan tadi selama 10 minit lebih kurang...lepas tuh, korang boleh la mengoreng ikan tu...ikan akan lebih sedap dan garing...sedap kan?

4) Air beras atasi bau petai

Memang sedap makan petai...tapi yang tak tahannya bau mulut yang tak tahan tuh...ok ni ada petua yang berguna untuk pengemar-pengemar petai...Sebelum memasak petai, korang rendam dulu dalam air beras selama 1 jam...Lepas tuh korang bersihkan macam biasa sebelum korang nak masak ataupun nak buat ulam..
haaa...senang je kan? lepas nih boleh la makan petai dah...

SELAMAT MENCUBA



AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CEE..CITER..CEE CITER

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"
width="400" height="48" id="TextSpace">

LCD Text Generator at TextSpace.net

There was an error in this gadget

SiLaKaN MaSuK..

AINA dlm HARI

AINA dlm HARI
MASA DLM PANTANG LAGIKKK... lahir 3.75 kg

ABG N KAKAK

ABG N KAKAK
sehati n sejiwa

KENANGAN

KENANGAN
@ AVANZA..skrg ALZA

KaKaK & AbAnG g BeRaYa

KaKaK & AbAnG g BeRaYa
25hb September 2010

anak2 n mak tok

anak2 n mak tok
Semua berbelang2

melaram @ KenDuRi SePuPu

melaram @ KenDuRi SePuPu

GILA AKU DENGAN NOVEL

1) SEBENARNYA..SAYA ISTERI DIA! ( sendiri )
2) TERLANJUR MENCINTAIMU ( pinjam )
3) KAMI DAH KAHWINLAH ( sendiri )
4) TEKNIK MEMIKAT SUAMI ( pinjam )
5) ADAM DAN HAWA ( on d way)
6) AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU ( on d way )
7) KALAU DAH SAYANG ( on d way )