CEEE...CITER..CE CITER..

SaPe NaK Kwn NgAn SaYa?????...Tak NaK KwN NgAn SaYa Ke?????

PART TIME CRAFTER

PART TIME CRAFTER
sekiranya berminat blh la klik pada gambar, sesuai untuk hadiah harijadi / untuk buah hati / untuk hiasan kereta / apa2 saja... :) dan jangan lupa TINGGALKAN LINK ANDA DI SHOUT BOX disebelah kanan anda...

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )
RM43 termasuk postage / COD sekitar PUTRAJAYA

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E
KELEBIHAN COLLAGEN PLUS VIT E.. # MENGHILANGKAN JERAGAT/JERAWAT #UNTUK AWET MUDA #MENGHAPUSKAN KULIT YANG KUSAM #MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM #MENGANJALKAN KULIT WAJAH #MENGECILKAN PORI-PORI

Monday, October 31, 2011

DIA lagi kreatif...


ingat kan mama dia je yg kreatif
rupa2nya anak dia lagi kreatif...
aina aina...diam diam kamu buat kerja ekkk
dah mlm baru mama perasan



keliling tv ada bolder cantik
ni semua kad kad dia yg dia gunting dari buku cerita dia.
bertuah sungguh si aina nih...
siap ada bekas lagi...
dlm tuh ada mainan yg kecik2....
geleng kepala je la...

:)

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Belajar benda baru...suka3

Pada 28.10.11
dari pukul 9.00 pg sampai 12.00 tengah hari
pergi i-Talk siri 3
macam yg pernah diura-urakan DISINI
QUILLING PAPER bersama Miyah @Kertas

mmg sangat best
sebelum nih mmg dah tgk dah benda nih
tp di dlm hati nih nak tahu sangat
macam mana la dia buat kan????
sekali dah ada peluang nih
pergi la belajar...
mmg tak sia2 pergi...
so ni la hasil permulaan saya untuk hari nih
"SAYA BUDAK BARU BELAJAR"



ni la hasilnya...
buat benda nih mmg kusyuk, sekejap je masanya
kelakar kan...almaklum la, budak tengah merangkak
sekurang2nya dah  tau mcm mana nak buat
nanti boleh la buat kad birthday sendiri...hehheh
jgn gelk ekkk tgk gambarnya...tak berapa nak kreatif bab nih..
:)

ada byk lagi gambar yg ditangkap
mmg sangat2 la cantik...
jom kita layan ekkk


album kawin..harga around RM100++
tp ikut pada corak la, kalo corah yg susah lagi mahal
kalo yg simple2..murah la


ni gambar 3D
cantik kan???
ni semuanya mknan...
sbb tuan nya mmg suka mkn...


ni sebenarnya mcm papan tanda
sangat comel...
ada byk lagi tp amik 1 je la...


ni yg paling best n yg paling best jugak la
dasyat la MIYYAH nih
benda ni sgt halus
harganya around RM45
ingat senang ke nak buat nih...
tabik la kat MIYYAH



burung hantu


daun2...


2 org sahabat yg tgh kusyuk menyiapkan kad masing2
sampai mkn pun tak nak
sbb nak siapkan jugak
masa ni i dah amik mknan dah, sbb dah lapar...
apa2 pun, kelas nih mmg best
pengalaman baru yg susah nak dpt
kalo ada pun mgkn jauh.so ni dah ada kat depan mata
kita pegi je la...

yippppieeeeeeeeeeeee...




AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Tuesday, October 25, 2011

Buat Header sendiri...

tengok la nih...


saja nak try buat sendiri
jadi tuh mmg la jadi tapiiiiiiiiiiiii
nampak benor bebudaknya
kikikikikikikikikiki....

tutorial nih ambik kat blog nih

http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2011/01/tutorial-photoscapecara-membuat-blog.html

guna photoscape je..
cuba la...kalo kreatif lagi dapat bonus...
waktu tak ade keje la dpt menda nih...

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Peluang dah datang...


Bakal hadir ke opis
so siapa2 yg minat ngan craft2 nih, blh la join
bg yg bekerja ditempat ini la....
tak kena bayaran pun just bagi nama n maklumat2 yg seangkatan dengannya..
tak lama la, 2 jam je...
ok la tuh, bukan senang nak dpt ilmu macam nih
kalo nak g kelas dia, kompom ada bayaran kan..
so bila ada peluang nih, baik kita serbu...
 kalo nak lebih lagi ceritanya klik link ni
http://miyyahatkertas.blogspot.com/
hasil2nya mmg cantik
layan la...

mana la tau kot2 lepas nih ada peluang
menambah pendapatan sampingan
tak salah kalau nak mencuba kan?????


AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Rahsia melalui TULISAN...

Pertama : Tekanan

i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.
Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif

ii. Tekanan yang ringan
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.
Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit

Kedua : Bentuk Tulisan

i. Tulisan yang bulat-bulat
Semua huruf ditulis dengan bulat
Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper
Tulisan yang angular dan sharp
Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical)

Ketiga : Kecondongan

i. Condong ke kanan
Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih
sayang, berani, pemurah

ii. Condong ke kiri
Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka
campur orang

iii. Tegak
Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan
tengah

iv. Campur-campur
Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)

Keempat : Kerapatan

i. Jarang-jarang
Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.

ii. Rapat-rapat
Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut

Kelima : Pada huruf J, G, Y, Z

i. Ada ekor
a) Besar, panjang dan sempurna
Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan

b) Kecil, pendek dan tak sempurna
Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri

Keenam : Pada palang huruf kecil T (t)

i. Tinggi
Tahap aspirasi tinggi
ii. Rendah
Mudah berpuas hati, cita-cita rendah
iii. Tengah-tengah
Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana

Rumusan : -

Tulisan mencerminkan peribadi... Kita boleh menukar tulisan kita untuk mengubah peribadi dan Personaliti kita dengan sengaja supaya kita cemerlang dalam hidup...


Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan.Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan.Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan.Kita tidak tahu.Tetapi jika kita cuba jadi sahabat sepertinya,mungkin kita akan tahu.

SO...jom kita cek balik tulisan kita ni dikategori mana... 

info : Email

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Monday, October 24, 2011

Hari nih...


sangat sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

 nak nangisssssssssssssssssssssss
dah nangis dah....

tapi tetap sedihhhhhhhhhhhhhhh lagi...
air mata tak habis keluar lagi...

sangat kecewa
pagi2 lagi dah kena sembur...
sambung balik nangisssssssssssssssss


AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Thursday, October 20, 2011

5 LARANGAN DALAM TIDUR


1. JANGAN TIDUR MEMAKAI JAM TANGAN
Jam boleh menghasilkan radioaktif, walaupun hanya sedikit, tapi kalau terlalu lama memakainya boleh mendatangkan bahaya.

2. JANGAN TIDUR MEMAKAI COLI (buat perempuan)
Para pengkaji di Amerika mengatakan bahawa memakai coli lebih 12 jam, boleh mengakibatkan kanser payudara.

3. JANGAN TIDUR MEMBAWA HANDPHONE
Gelombang Medan magnet yang dihasilkan oleh alat elektronik ini, boleh merosakkan sistem syaraf kita

4. JANGAN TIDUR KETIKA MASIH MEMAKAI MAKE-UP
Hal ini dapat menimbulkan masalah pada kulit, kerana kulit tidak dapat bernafas

5. JANGAN TIDUR DENGAN BINI ORANG (buat lelaki)
Ini kerana anda mungkin akan tidur selamanya :p
hahahahhah...yg no 5 tu, hati-hati ye..

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Wednesday, October 19, 2011

WATAK PENGGUNA FACEBOOK


1. MODEL : Tukar gambar setiap hari

2. PEN...JENAYAH : Tukar nama setiap hari...

3. OVER ACTING @ PERASAN BAGUS : Namanya menggunakan simbol2 sehingga menyusahkan kwn2 nak cari terutamanya ketika kecemasan (Contoh :: 71M@T -> Jimat)

4. WARTAWAN : suka menyebarkan pesanan, walaupun tak penting !

5. PENGGANAS : Suka menyebarkan link yang menakutkan (contoh : sila sebarkan pesanan ini jika tidak anda akan ditimpa 
kesusahan @ bencana etc)

6. BINTANG FILEM : Suka update status setiap 5 minit

7. BINGUNG : Tidak dapat membezakan ruang untuk wall post 
atau status -.-'

8. PERASAN HEBAT : Selalu melaporkan dimana lokasi semasa setiap masa ! Contoh ( otw ke Mydin Mall ) kemudian ( di Mydin Mall shopping jap ) kemudian ( karaoke di Mydin Mall ) bla..bla..bla.. Semuanya 
berlaku dlm 1 jam.

9. BUDAK HINGUSAN : Selalu menampilkan gambar dgn gaya aksi ! (contohnya amek gmbr dgn mulut terbuka luas, tak takut ke lalat 
masuk dlm mulut ?)

10. SHOWOFF : Nak makan pun siap ambil gambar dulu dan 
dibuat pic profile. 
 
MOTIFFFFFF ?

 
*hahaha . gurauan sematamata . ;pp
  
Sumber : FB

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Tuesday, October 18, 2011

Rahsia Ayat Pengasih NAbi Yusuf


Bacalah Surah Yusuf Ayat 4

Bermaksud:"Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya," Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39

Bermaksud:"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu di asuh di bawah pengawasanku."(Qs.thaahaa: 39)

Caranya:Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/ suami, bacalah kedua ayat ini.

Utk dapatkan kesan yg baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dgn hanya membaca di dalam hati.Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

* Penting! Anda dilarang sama sekali menggunakan ayat ini dgn tujuan yg tidak baik

info : EMAIL

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Amalan Harian Kita


Amalkan nya untuk kesejahteraan kita di AKHIRAT kelak..
INSYAALLAH

Hari Ahad: Ya Hayyu Ya Qayyum ( 1000 X ) 

Hari Isnin: La haula wala quwwata illa billa hil 'aliyyil 'a ziim ( 1000 X ) 

Hari Selasa: Allahumma salli 'ala 'abdika warasulika wanabiyyikal amiina wa'ala alihi wasahbihi wasallim ( 1000 X ) 

Hari Rabu: Astagh firullahal 'a ziim ( 1000 X ) 

Hari Khamis: Subhanallahii 'a ziim , Subhanallahi wabihamdihi ( 1000 X ) 

Hari Jumaat: Ya Allah ( 1000 X ) 

Hari Sabtu: La ilaha illallah ( 1000 X )

untuk panduan kita bersama...

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Jadual Exam


Jadual Exam anak2
for MUKHRISZ dan AINA

exam nya minggu lepas
baru hari nih nak bercerita...
tgk je  la jadual exam nya
mengalahkan budak sekolah

tp bila anak2 yg exam 
mama dia yg gelabah lebih
bukan apa, risau diaorang nih tak boleh nak buat
walau apa pun, mama nih tetap berdoa akan kejayaan anak2 mama...

LOVE U SO MUCH...

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Monday, October 17, 2011

PanDuaN SuAmi IsTeRi...


Saya nak kongsikan info yang penting ini sebagai
panduan suami isteri.

panduan dan tips yang ditunjukkan oleh contoh manusia terbaik di dunia

ini panduannya:

Sabda Rasullah s. a. w. "Wahai Ali! Peliharalah wasiatku ini sebagaimana aku telah memeliharanya
dari Jibril a.s"

1. Jangan berjimak di bawah pohon kayu yang berbuah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang tukang 
sebat atau ketua yang bengis.

2. Jangan berjimak antara azan dan iqmah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang
yang suka menumpahkan darah.

3. Jangan berjimak jika isteri sedang hamil melainkan kedua-dua berwuduk. Jika Allah mengurniakan anak ia 
akan menjadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan.

4. Jangan berjimak pada pertengahan nifsu syaban.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan mempunyai tanda pada yang jelek pada muka dan rambutnya.

5. Jangan berjimak pada akhir bulan (tinggal 2 hari). Jika dikurniakan anak ia akan menjadi seorang yang suka meminta - minta.

6. Jangan berjimak semasa syahwat terhadap saudara perempuan (adik ipar) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi penolong dan pembantu kepada orang yang zalim, pada tanganya
membuat kebinasaan kepada banyak manusia.

7. Jangan berjimak dengan isterimu di atas loteng.Jika Allah mengurniakan anak, nanti anak itu menjadi seorang munafiq, pelampau yang melewati batas.

8. Jangan berjimak dengan isterimu pada malam kamu hendak keluar bermusafir. Jika Allah mengurniakan anak ia akan membelanjakan harta pada jalan yang tidak haq.

9. Jangan berjimak dengan isterimu bila kamu keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi pembantu kepada setiap orang yang zalim.

10. Jangan berjimak dengan isterimu pada awal malam (sebelum isyak) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang ahli sihir, sunglap dan menghendaki dunia daripada akhirat.

semoga menjadi panduan kita bersama.



AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Blog Ku pUn KeNa seRang malvare

Mmg cuak
sangat2 la cuak
blog aku pun kena macam mana blog cik jue kena
 baru je baca blog cik jue
habis je baca blog dia...
tup tup blog aku pulak yg kena...
tapi sekarang ALHAMDULILLAH
semuanya dah ok....
hasil tunjuk ajar dari cik jue...

TQ cik jue kerana membantu...

kalo ada siapa2 yg terkena, kenalpasti dulu blog mana yg ada malvare tu
pastu uol remove kan dari list uol...
nanti2 bila dah ok, uol follow la balik ekkk...

kalo nak semak blog uol ada ke tak malvare tu g kat link ini ekkkk


selamat mencuba semua...

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Gigi Pertama...

Gigi Pertama
apa punya tajuk la kan????
rntah apa2...
bukan apa, cuma nak berkongsi..
rasa terharu pun ada sebenarnya

 tanggal 15.10.2011
jam 2 ptg
luruh la gigi MUKHRIS buat kali pertamanya...
mmg giginya dah lama dah goyang2 tapi dia tak kasi kita pegang
dia dok tolak tolak ngan lidah je...
entah macamana hari ni mama terlintas nak tgk gigi dia
masa tuh dlm kereta, ada kat bangi
mula-mula tuh mmg dia tak kasi langsung nak tgk, itu pun sbb terpandang
tengok cam pelik je gigi dia
dah tergantung-gantung je tengoknya
pujuk la dia nak tgk, mmg dia tak kasi...
apa lagi mama nih guna kan kepakaran yg ada la
ckp la kat dia...

mama : "abg, meh mama tgk gigi abg tuh"
mukhrisz : "tak yah la mama, abg tak sakit pun"
mama : "ye la, mama tau abg tak sakit, tp mama nak tgk je"
mukhrisz : ( tutup mulut rapat-rapat)
mama : "buka la mulut, cam mana mama nak tengok"
mukhrisz : (buka sikit je)...tak pe janji blh nampak...
mama :"eh eh abg, gigi abg ni nak jatuh dah,meh mama cabutkan"
mukhrisz : (geleng kepala)
mama :" abg buat la, nanti abg tengah tido, abg telan gigi abg tuh, pastu masuk dlm perut, 
bila dah masuk dlm perut, dah tak blh nak buang dah...gigi tuh duduk je kat dlm perut abg ..
abg nak ke?"
mukhrisz : (geleng kepala , sambil buat muka sedih )
mama :" meh mama pegang ngan tisu "

sekali baru je pegang, gigi tuh tercabut....
dah memang nak jatuh sangat dah...
mukhrisz terus nangis sbb sedih...
mmg nak bawa g klinik gigi, cadangnya nak g ari isnin nih,
sekali dah selamat dah...bukan apa
gigi dia dah berlapis dah, ada gigi lain lak yg tumbuh kat belakang gigi patah tuh..
tu yg risau tuh, nanti tak hencem anak mama nih...
ingat kan tak ada darah, sekali berdarah la pulak...
lagi la sedih, sampai nak jln pun tak larat sbb sakit gigi...
hemmmmm
tu la kisah gigi....kat bwh ni ada gambar best, kalo tak lalu nak tengok, jgn tengok ekkk...



sekian.....

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Sunday, October 16, 2011

Kena Cium kat PESTA BUKU....

CERITA 1

Hari ni, hari last PESTA BUKU
kat MAEPS
tak banyak buku yg boleh dirembat
lain yg nak dicari, lain yg dapat
yg tak sepatutnya pulak dibeli
hak anak2 pun tak byk yg ada, 
nak cari kamus, tapi bayang kamus pun tak ada
keciwa la jugak...
tapi kami main ambik je apa yg rasa nak
pastu kami duduk tepi kami tapis2 lagi...

layan dulu picture nih ekkk
 bos besar tgh belek2 buku masak
semangat...


 
lepak ngan mukhrisz
si aina tgh cari jalan keluar

 kusyuk si aina menelaah buku nih
baca dah bunyi arabbbb...padahal buku bahasa inggeris

 belek2 buku resepi
buku lain yg nak dicari
lain pulak yg dpt...
ramai yang lepak kat sini sambil pilih2 buku
cek mana2 yg patut
baru g bayar...
tgk kat sebelah tuh, ada banyak buku kan?
ada 2 kotak yg penuh...tp bukan saya  punya
org tinggal2 kat situ...

kusyuk...
si mukhrisz nak meniarap untuk menelaah buku

antara pilihan en husband
dia yg beli lebih....

ni je buku yg sempat dirembat
harga buku ni dari RM3 - RM8

tak blh nak rembat byk2 pun
sbb duit tak berapa nak ada...hehehehe

CERITA 2

bila dah selesai bayar....
masa tuh tgh tunggu nak amik resit
sekali ada sorang budak perempuan
dalam 1 1/2 tahun agaknya
boleh dia lari dari mama dia
terus peluk mukhrisz...
terkejut org tuh...
tiba2 ada org peluk dia....
bila mama tengok muka dia, malu2 dia
senyum pun cam nak tak nak je...
pegang2 pipi la...sabor je la
mama pun terkejut dibuatnya...

jgn sampai ke besar sudah la abg...



AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Tuesday, October 11, 2011

Resepi PUDING ROTI...

ni nak bg resepi PUDING ROTI
tapi tak la best mana pun
mgkn ada yg lagi best dari nih
kalo ada siapa2 yg nak mencuba
boleh la try resepi nih
sgt senang n mudah
dlm masa 1/2 jam blh siap

PUDING ROTI

BAHAN-BAHAN
  • 6 keping roti
  • 3 biji telur ayam
  • 1 1/2 sudu besar butter - cairkan
  • 1/2 cawan gula
  • 350ml fresh milk
  • 1 sudu teh esen vanilla - takde pon takpe
  • kismis ikut suka hati

CARA-CARA
  1. Toast roti ke dalam toaster / atas kuali sehingga garing  Carik-carikkan roti dan masukkan ke dalam acuan.
  2. Tabur sedikit kismis di celah-celah dan di atas roti, kemudian tuang butter yang telah dicairkan tadi ke atas roti tersebut.
  3. Pukul telur, susu, gula dan esen vanilla sehingga sebati dan tuang ke dalam acuan yang berisi roti tadi.
  4. Tabur lebihan kismis dan biarkan adunan telur menyerap sebentar ke dalam roti.
  5. Bakar di dalam oven yang telah dipanaskan sehingga keperangan selama 20-25 minit dengan suhu   180 C.
  6. Angkat, hidang dan ngap..hehehe.. Sedap di makan begitu sahaja, nak lagi besh boleh makan dengan aiskrim vanilla...  Selamat mencuba..



AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Tahu tak????entah...tak tahu...

apa nak cerita nih???
entah la...
tak tau nak cerita apa...
nak tanya je la...boleh tak?
apa perancangan hari nih?

itu je nak tanya...
heheheh...


AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Monday, October 10, 2011

PUTING ROTI

Kali pertama mencubanya
alhamdulillah berjaya...
ditambah pulak semangat yg tinggi melangit
kalah gunung kinabalu
maka terhasil la ia...


ni mmg tgh panaz lagi
bau jgn ckp la
1 rumah bau hebat
(waaaaaaaaa angkat bakul sendiri aku nih)
heheheh


masa tgh panas...mmg nampak cam lembik
tp sedap "cik abg yg kata"
tp tak bubuh kismis lebih pun
kalo kismisnya lebih lagi bestttttt

kalau letak dlm peti sejuk pun sedap
dia keras la sikit kan...
ini merupakan CUBAAN PERTAMA
berjaya jugak....

resepinya...kat internet

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Friday, October 7, 2011

SEMANGAT 1 MALAYSIA...

        Peserta ujibakat Idola Kecil 4
waaaaaaaaahhhhhhhhhh....
sangat meriah baju budak nih
semangat  1 MALAYSIA
sangat kreatif mak dia..
syabas n kredit untuk peserta nih


AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Thursday, October 6, 2011

cara2 nak mintak no phone.



A : Hai awak, saya nak mintak tolong sikit boleh????

B : Mintak tolong apa????

A : Boleh tak awak tolong misscall saya, sebab saya rasa ringtone saya tak berapa bak bunyi je...boleh tak?....saya tak paksa awak tau

B : owh...boleh-boleh..bagi la nombor awak...

A : haaaaa....ni nombor saya 019*******

B : Ok...(mendail nombor tersebut)

A : (telefon berbunyi) fuhhhh, selamat tak rosak ringtone saya...btw thanx k..
AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

TAHUN 2012

Sekarang nih dah bulan OKTOBER 2011
lagi 2 bulan je nak masuk 2012
banyak benda nak buat tahun 2012 
dan akan banyak la perubahan yang akan berlaku
antara perubahan yang besar:

anak yg sulong(MUKHRISZ) dah masuk TAHUN 1
Sekolah di P8
 so, si abang akan ke sekolah dengan ayahnya
sbb sekolah dia sebelah ngan tempat keje ayah
so ayah nya kena uruskan si abang dari pagi sampai la ke petang
-DONE-

anak yg no 2 (AINA) dah 5 tahun
taska NASYRAH CHILD CENTRE
si kakak, mama uruskan macam biasa
sampai je opis mama akan hantar kakak g taska
sebelum tu, beli breakfirst dulu
@ mama masak pagi
(itupun bila mama bangun jam 5 pagi)
mama sempat la masak breakfirst
ni abg nak sekolah nih
nak kena beli 
BAJU SEKOLAH
AKSESORI SEKOLAH
YURAN SEKOLAH
BAJU MELAYU UNTUK SEKOLAH AGAMA
BAG SEKOLAH
ermmmmm???????? 
banyak nak beli nih

sebenarnya, mama nih rasa cam tak percaya lagi
anak mama dah nak masuk darjah 1...
cepatnya abg sekolah...
maknanya mama nih dah tua la ye...
mama tak tau la cam mana keadaan abg sekolah nanti
nak g toilet sorang2 pun takut
cam mana nih...
itu belum jumpa benda asing kat toilet lagi
(binatang2 spt lipas @ seangkatannya)
mau nya meraung kat dlm tuh
bab makan kat kantin lagi
eeeee...byk lagi la...risau mama ngan abang nih

TAPI
mama rasa sebelum abg masuk sekolah
mama nak buat majlis khatan dulu tok abg
supaya nanti dah sekolah, senang
tak yah mama n ayah nak pikir2 lagi
buat awal n tak menganggu waktu sekolah @ cuti sekolah abg...
so bila cuti sekolah blh la abg jln2 n enjoy ngan amannnnnnnn

ni la benda2 yang bakal dilakukan pada TAHUN 2012

tapi ye la...
kita nih merancang kan aje, tp TUHAN yang menentukan segalanya
semoga TUHAN akan mempermudahkan segala urusan kami sekeluarga
dan memperluaskan rezeki kami...AMIN






AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Sunday, October 2, 2011

Game release tension....

Jom kita main 1 permainan
bergelak sebentar atau senyum sejenak. release tension~

i) Pilih bulan kelahiran anda:

Januari - Aku cinta

Februari - Aku gigit

Mac - Aku belasah

April - Aku peluk

Mei - Aku terhantuk

Jun - Aku terkentut depan

Julai - Aku menari dengan

Ogos - Aku pergi dating dengan

September - Aku lambai dekat

Oktober - Aku muntah depan

November - Aku jerit dekat

Disember - Aku terlanggar

ii) Pilih nombor hari jadi anda:

1 - Mak aku

2 - Komputer aku

3 - Liverpool

4 - Garfield

5 - Musuh dalam selimut aku

6 - Gangster

7 - Handphone aku

8 - Gerrard

9 - Driver Bas

10 - Semut

11- Kawan baik aku

12 - Polis

13 - Taik kucing

14 - Patung barbie

15 - Lee Chong Wei

16 - Mak Mertua aku

17 - Mak tiri aku

18 - Girlfriendaku/ Boyfriend aku

19 - Makcik kantin

20 - Sharifah Amani

21 - Upin dan ipin

22 - Siti Nurhaliza

23 - Spongebob

24 - Cristiano Ronaldo

25 - Bapuk/Maknyah

26 - Kawan aku

27 - Raja Lawak/Akademi Fantasia

28 - Jiran aku

29 - Orang gila

30 - Taylor swift

31 - Awek cun/ Jejaka tampan

iii) Pilih warna baju yang anda pakai skrg:

Putih - Sebab aku perasan cantik/hensem

Hitam - Sebab aku gila

Pink - Sebab aku suka single

Merah - Sebab mak aku suruh

Biru - Sebab aku tak tahan

Hijau - Sebab aku baik hati

Ungu - Sebab aku cemburu

Kelabu - Sebab bomoh suruh

Kuning - Sebab suka hati aku la

Oren - Sebab aku baru putus cinta

Coklat - Sebab aku tak tentu arah

Lain-lain - Sebab aku fikir aku hebat

sambungkan bg jadi 1 ayat..

KONGSI-KONGSILAH JAWAPAN ANDA~

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CEE..CITER..CEE CITER

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"
width="400" height="48" id="TextSpace">

LCD Text Generator at TextSpace.net

There was an error in this gadget

SiLaKaN MaSuK..

AINA dlm HARI

AINA dlm HARI
MASA DLM PANTANG LAGIKKK... lahir 3.75 kg

ABG N KAKAK

ABG N KAKAK
sehati n sejiwa

KENANGAN

KENANGAN
@ AVANZA..skrg ALZA

KaKaK & AbAnG g BeRaYa

KaKaK & AbAnG g BeRaYa
25hb September 2010

anak2 n mak tok

anak2 n mak tok
Semua berbelang2

melaram @ KenDuRi SePuPu

melaram @ KenDuRi SePuPu

GILA AKU DENGAN NOVEL

1) SEBENARNYA..SAYA ISTERI DIA! ( sendiri )
2) TERLANJUR MENCINTAIMU ( pinjam )
3) KAMI DAH KAHWINLAH ( sendiri )
4) TEKNIK MEMIKAT SUAMI ( pinjam )
5) ADAM DAN HAWA ( on d way)
6) AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU ( on d way )
7) KALAU DAH SAYANG ( on d way )