CEEE...CITER..CE CITER..

SaPe NaK Kwn NgAn SaYa?????...Tak NaK KwN NgAn SaYa Ke?????

PART TIME CRAFTER

PART TIME CRAFTER
sekiranya berminat blh la klik pada gambar, sesuai untuk hadiah harijadi / untuk buah hati / untuk hiasan kereta / apa2 saja... :) dan jangan lupa TINGGALKAN LINK ANDA DI SHOUT BOX disebelah kanan anda...

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )
RM43 termasuk postage / COD sekitar PUTRAJAYA

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E
KELEBIHAN COLLAGEN PLUS VIT E.. # MENGHILANGKAN JERAGAT/JERAWAT #UNTUK AWET MUDA #MENGHAPUSKAN KULIT YANG KUSAM #MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM #MENGANJALKAN KULIT WAJAH #MENGECILKAN PORI-PORI

Tuesday, November 1, 2011

Persoalan mengenai VCO (Virgin Coconut Oil)

 Apa itu VCO?
  • VCO adalah virgin coconut oil atau minyak kelapa dara dalam bentuk soft gel .Kelebihan VCO atau minyak kelapa dara keluaran Catalyst ialah ianya menggunakan 100% bahan semulajadi yang sangat bagus diambil sebagai supplement tambahan untuk terutamanya untuk kulit.Ianya dapat mengurangkan masalah jerawat, kulit kering, tona kulit tak sekata,strechmark bagi wanita hamil.

KEBAIKAN VCO
  • Menghilangkan parut jerawat dan strechmark bagi wanita yang hamil.
  • Kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak, dan kering.
  • Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik.
  • Melembutkan kulit muka dan memberi perlindungan dari sinaran matahari.
  • Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental.
  • Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin-vitamin
  • Melindungi tubuh daripada kanser.
  • Jerawat cepat susut
  • Regular semula PMS anda
  • Sistem penghadaman lebih baik
  • Kesuburan
  • Kurangkan rasa senggugut
  • Batuk dan Selsema cepat hilang
  • Mengurangkan tidur berdengkur

Pengambilan VCO bagi wanita yang hamil
  • Pengambilan VCO atau virgin coconut oil/minyak kelapa dara keluaran CATALYST semasa kehamilan adalah sangat bagus dan insyallah tidak mendatangkan sebarang kemudaratan dan kesan sampingan kerana produk kami adalah 100% asli tanpa sebarang bahan pengawet atau pewarna tiruan. CATALYST juga adalah syarikat bumiputera dan produk-produknya mendapat pengiktirafan sijil HALAL.Pengambilan vco bagi pasangan suami isteri yang mengalami masalah kesuburan dan sedang merancang untuk mendapatkan zuriat juga sangat-sangat digalakkan kerana vco juga berfungsi sebagai agen pelincir.

Aturan Makan :~

- 2 kali sehari ( 1 biji pagi & 1 biji Malam / Petang ) - selepas makan
- boleh juga disapu pada muka sebelum tidur. (cucuk kapsul dengan jarum)

KASIAT MINYAK KELAPA DARA

RESDUNG

Minyak kelapa dara merupakan pembasmi kuman semulajadi. Ia mempunyai sifat antivirus dan antibakteri sejenis lemak tepu akif yg merupakan bahan penting dalam minyak kelapa dara. Sifat ini merupakan satu bahan yang amat berkesan untuk menentang penyekit yg disebabkan oleh kuman spt resdung.

TIROID

Minyak kelapa dara jgk dpt membantu masalah tiroid kerana ia dapat merangsang fungsi tiroid dan mempunyai ifat antiseptik. Ia juga mampu merangsang metabolisme.

RAMBUT

Minyak kelapa dara jgk mempunyai nutrisi semulajadi yg baik untik rambut dalam membantu pertumbuhan rambut yg sihat dan dpt memberikan kulit yg berkilau. Urutan minyak kelapa dara di krepala akan dapat membantu mengelakkan dari kelimumur, kutu serta mengelakkan dari kulit kepala kering. Ia merupakan penyejuk yg sgt baik dlm membantu pertumbuhan semula rmbut yg rosak. Ia blh juga dijadikan minyak rambut dan krim pencegah kelimumur.

TEKANAN.

Minyak kelapa dara dapat membantu mengurangkan tekanan dan enghilangkan stress. Dgn meletakkan minyak kelapa dara di kepala diikuti dgn urutan akan dpt membantu menghilangkan mental.

KULIT

Minyak kelapa dara boleh digunakan sebagai minyak urut dan sebagai pelembap. Manfaatnya adalah jauh lebih baik dari krim pelembap kerana ianya dapat diserap oleh kulit. Dapat mebntu mengeakkan kulit dari kering dan mngelupas. Ini akan dapat membantu melambatkan proses penuaan. Dapat jgk membantu merawt masalah kulit seperti psoriasis, dermatitis, ekzema dsb.

MELAMBATKAN PROSS PENUAAN

Minyak kelapa dara dapat membantu melambatkan proses penuaan awal dan penyakit degeneratif kerana ia mempunyai sifat antioksian semulajadi.

JANTUNG

Ramai yang menganggap bahawa minyak kelapa dara tidak baik untuk jantung kerana ia mengandungi sejumlah besar lemak tepu. Sebenarnya minyak kelapa dara amat baik untuk jantung kita. Ia mempunyai asid laurik (50%-70%) yg dpt membantu mencegah pelbagai masalah jantung termasuk kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. Lemak tepu yg terkandung di dalam minyak kelapa dara tidak berbahaya seperti minyak sayuran lain dan ia tidak menyebabkan peningkatan kadar LDL. Ia dapat mengurangkan timbulnya kecederaan di arteri dan membantu mencegah aterosklerosis.

BERAT BADAN.

Minyak kelapa dara dapat membantu mengurangkan berat badan kerana ia mengandungi asid lemak rantai sederhana yg blh membantu mengawal berat badan yg berlebihan. Ianya mudah dicerna dan membantu masalah tiroid dan sistem enzim atau penghadaman.Seterusnya meningkatkan metabolisme dan menghilangkan tekanan pada pankreas serta membantu pembakaran lemak untuk menghasilkan lebih banyak tenaga. Membantu mengurangkan berat badan yg berlebihan.


KHASIAT VIRGIN COCONUT OIL (VCO CATALYST):

KECANTIKAN LUARAN

  • membantu megurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik
  • menghasilkan tenaga segera
  • jika disapu, ia membantu membentuk hambatan kimia pada kulit untuk mengurangkan infeksi, mencegah garis-garis halus
  • mengurangkan gejala psoriasis, eksim dan dematitis
  • melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit serta memberi perlindungan dari sinaran ultraviolet

KESIHATAN DALAMAN

  • meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental
  • memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin2 dan asid amino
  • melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa darah serta mengurangkan risiko diabetis
  • mengurangkan stress pada pankreas dan sistem2 enzim dlm tubuh
  • meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium utk tulang dan gigi yg kuat. Ia juga melindungi diri dari serangan osteoprosis
  • mencegah risiko sakit jantung
  • mencegah atherosclerosis dan strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi

MENINGKATKAN DAYA TUBUH BADAN

  • membantu fungsi sistem daya tahan pada tubuh, melindungi tubuh dari kanser payudara, kanser colon dan kanser rahim
  • berfungsi sebagai antioksidan, mengurangkan radang kronis
  • melindungi tubuh dari radikal bebas yang meningkatkan tahap penuaan dan penyakit degeneratif
  • meredakan gejala2 yg dihubungkan dgn pembesaran prostate
  • mengurangkan tekanan epileptis dan membantu melindungi tubuh dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing
  • membantu mencegah sakit liver dan memiliki kandungan kalori yg lebih rendah berbanding lemak2 yg lain

MEMBUNUH VIRUS, BAKTERIA & KULAT

  • membunuh virus yg menyebabkan mononucleosis, influenza, hepatitis c, cacar air & herpes
  • membunuh bakteria yg menyebabkan pneumonia, sakit telinga, infeksi kerongkong, gigi berlubang, keracunan makanan, infeksi saluran kencing, meningitis & gonorrhea
  • membunuh kulat yg menyebabkan candida, jock itch, kadas & infeksi yg lain
  • membunuh cacing pita, lice, giarda & parasit

HUBUNGAN SUAMI ISTERI:-

  • memperbaiki kandungan asid dlm rahim & bertindak sbg agen pelincir alami (natural)
  • membunuh kulat, bakteria, & virus atau sakit kulit pd kemaluan.
  • amat baik bagi mengatasi masalah monopos wanita.

KESAN SEGERA PENGAMBILAN VCO:
  • melegakan pernafasan
  • mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong
  • pembuangan air besar dan kecil
  • menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksin melalui najis
  • meningkatkan kadar metabolisma pada seluruh sel tubuh
  • minyak kelapa dara diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan-badan akan terasa lebih bertenaga
  • memusnah organisma perosak seperti virus, bakteria, kulat dan ptotozoa(cacing) yang terdapat dlm usus kecil dan besar. jadi penghadaman mencapai tahap maksima
  • mengurangkan keadaan mudah lapar
  • bila penghadaman mencapai tahap maksima, tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. oleh itu berat badan terkawal-tidak perlu makan banyak dan kerap
  • mengurangkan kandungan lemak badan
  • berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang
  • mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
  • mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung
  • mempercepatkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru
  • mengembalikan keanjalan dan kelembutan kulit

TIPS PENGAMBILAN VCO

  • sebaik-baiknya makan setengah jam sebelum waktu sarapan...tetapi bagi yang ada gastrik ambillah setengah selepas sarapan.
  • bagi anda yang mengambil ubat doktor, cara makan yg paling bagus ialah makan ubat doktor dahulu kemudian selang 2 jam baru makan VCO ini ( cara ini juga boleh dilakukan jika anda ada memakan supplemet lain) ini adalah agar anda dpt memaksimumkan keberkesanan ubat dan supplement yg anda makan..... biase orang tidak rase berkesan ubat @ supplement yg dimakan kerana cara makan yg salah...
  • untuk mendapatkan kesan yg maksimum, Virgin Coconut Oil (VC0) ini perlulah diambil secara berterusan & konsisten... kalau nak stop, tidak ade ape2 masalah... tp lebih baik jika ianya di ambil secara berterusan kerana ianya sgt baik untuk kesihatan dalaman, luaran, dan untuk kecantikan juga. 


Testimoni Sendiri :

Saya sudah 2 bulan makan VCO, alhamdulillah..mmg nampak penambahbaikkan pada diri saya sendiri.
Selalu kalau g opis, mesti mengantuk...jam baru pukul 10 pagi, dah manguap..
sedangkan tidurnya awal, tp sekarang ALHAMDULILLAH..
dah tak mengantuk macam dulu, kalo mengantuk pun, mengantuk mengada2 je yg ada..
badan pun rasa ringan, tak mudah rasa letih, kulit muka agak lembut, kurangnya masalah keputihan,
bila ada rasa2 nak selsema, sekejap je...dalam sehari dah ok dah...muka pun tak berminyak...

P/S : sekadar berkongsi apa yg saya alami sekarang...
pissssssss....


AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CEE..CITER..CEE CITER

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"
width="400" height="48" id="TextSpace">

LCD Text Generator at TextSpace.net

There was an error in this gadget

SiLaKaN MaSuK..

AINA dlm HARI

AINA dlm HARI
MASA DLM PANTANG LAGIKKK... lahir 3.75 kg

ABG N KAKAK

ABG N KAKAK
sehati n sejiwa

KENANGAN

KENANGAN
@ AVANZA..skrg ALZA

KaKaK & AbAnG g BeRaYa

KaKaK & AbAnG g BeRaYa
25hb September 2010

anak2 n mak tok

anak2 n mak tok
Semua berbelang2

melaram @ KenDuRi SePuPu

melaram @ KenDuRi SePuPu

GILA AKU DENGAN NOVEL

1) SEBENARNYA..SAYA ISTERI DIA! ( sendiri )
2) TERLANJUR MENCINTAIMU ( pinjam )
3) KAMI DAH KAHWINLAH ( sendiri )
4) TEKNIK MEMIKAT SUAMI ( pinjam )
5) ADAM DAN HAWA ( on d way)
6) AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU ( on d way )
7) KALAU DAH SAYANG ( on d way )