CEEE...CITER..CE CITER..

SaPe NaK Kwn NgAn SaYa?????...Tak NaK KwN NgAn SaYa Ke?????

PART TIME CRAFTER

PART TIME CRAFTER
sekiranya berminat blh la klik pada gambar, sesuai untuk hadiah harijadi / untuk buah hati / untuk hiasan kereta / apa2 saja... :) dan jangan lupa TINGGALKAN LINK ANDA DI SHOUT BOX disebelah kanan anda...

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )

TESTIMONI PRODUK VCO ( MINYAK KELAPA DARA )
RM43 termasuk postage / COD sekitar PUTRAJAYA

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E

TESTIMONI COLLAGEN PLUS VIT E
KELEBIHAN COLLAGEN PLUS VIT E.. # MENGHILANGKAN JERAGAT/JERAWAT #UNTUK AWET MUDA #MENGHAPUSKAN KULIT YANG KUSAM #MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM #MENGANJALKAN KULIT WAJAH #MENGECILKAN PORI-PORI

Friday, April 5, 2013

TIPS MENDIDIK ANAK LELAKI

 

PERANAN BAPA:

1. Balik awal dari tempat kerja, mandikan anak jika masih dibawah 5 tahun
2. Bawa anak bersiar-siar dan spend waktu bersamanya
3. Ajak anak bergasak @ bergumpal. Ini akan create bonding
dengan anak lelaki yang memang sukakan aktiviti fizikal
4. Anak lelaki akan anggap bapanya 'role model', maka bapa kena jadi yang terbaik. Apa yang bapa buat akan di ikut oleh anak.
cth: jika bapa merokok, kebarangkalian untuk anak itu merokok apabila dewasa nanti sangat tinggi berbanding dengan bapa bukan perokok.
5. Dukung anak atas bahu. Ini membolehkan pemandangan anak itu dapat dilihat daripada pemandangan bapanya.


PERANAN IBU
 
1. Anak lelaki belajar ilmu MENGASIHI daripada ibu
2. Ajak anak lelaki berbual tentang apa sahaja. Ceritakan padanya apa yang kita buat, aktiviti, serta hal-hal yang boleh dia beri pandangan. Ini akan create bonding antara ibu dengan anak lelaki.
3. Berikan pujian atas usahanya walaupun kecil

Moga dapat beri sedikit sebanyak panduan untuk ibu bapa di luar sana.
 
 gambar hiasan je...

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Thursday, April 4, 2013

Agar Hidup Lebih Berkat...

 

  • Tunaikanlah solat dengan awal.
Kerana Allah menyukai orang yang solat tepat pada masanya.
  • Pakailah selipar apabila masuk ke bilik air.
Kerana rumah kita nanti dijamin bersih tanpa kesan najis.
  • Makan & minumlah didalam bekas atau pinggan yang sempurna.
Kerana itu membawa berkat.
  • Basuhlah pinggan & bekas makan selepas digunakan.
Kerana ia merupakan amalan yang baik.
  • Teruskan berjaga & mulakan hari anda selepas solat subuh.
Kerana rezeki amat murah jika kita terus lakukan kerja.
  • Bacalah Bismillah sebelum makan.
Kerana Allah amat suka orang yang melakukan sedemikian & makanan tidak dikongsi dengan makhluk yang tidak sepatutnya.
  • Keluarlah rumah dengan niat membuat kebajikan.
Kerana jika mati, anda mati dalam keimanan.
  • Pakailah selipar yang berpasangan sesuai.
Kerana ia adalah amalan yang baik.
  • Pandanglah benda2 yang baik apabila dalam perjalanan.
Kerana Allah sayang orang yang menjaga pandangannya.
  • Segerakanlah taubat.
Kerana bila mati nanti kita bersyukur kerana telah bertaubat dengan segera.
  • Minta maaf dengan Ibu & Bapa atau orang yang kita telah buat salah.
Kerana Allah sayang orang yang letak egonya dibawah tapak kaki dan merendah diri.
  • Pujilah rakan2 dan sahabat disekeliling kamu.
Kerana nanti persahabatan anda akan berkekalan yang menjadi lebih kukuh.
  • Tutuplah aurat bagi wanita2.
  • Keranan lelaki amat suka & hormat wanita yang menutup aurat.
Sesungguhnya menutup aurat membawa banyak pahala & amat besar hikmahnya.
  • Ingatilah kepada Allah selalu dalam apa jua kerja yang dilakukan.
Kerana apabila berjaya nanti, kepada Allahlah kita bersyukur.
  • Bermurah-murahlah apabila bersedekah.
Kerana apabila kita bermurah dengan rezeki kita, Allah akan memberi kita lebih rezeki.
  • Banyakkan senyuman.
Kerana jiwa kita & orang disekeliling akan tenang bila kita senyum selalu.
  • Bercakap benarlah sentiasa.
Kerana orang akan percaya kepada kita apabila kita bercakap & mereka akan menghormati kita.
  • Sayangilah Manusia & Haiwan.
Kerana doa2 mereka kepada kita akan membuat hidup kita penuh dengan keberkatan.
  • Besedialah untuk Hari Akhirat.
Kerana hidup di Hari Akhirat itu adalah kekal abadi.
  • Kenapa ISLAM itu berkata Buatlah ini & buatlah itu?
Kerana semuanya untuk kebahagiaan kita.
  • ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
(Surah Al-Ahzab:71)

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Wednesday, April 3, 2013

Breakfast MEWAH hari nih...

 

ALHAMDULILLAH...
akhirnya aku berjaya membuka blog nih semula...lamanya aku cuti menulis kat blog nih...
penyakit M segala alam lebih mengatasi segala-galanya...

Tapi............................
Hari nih rajinnnnnnnnnnnnnnn...
sebab nak show kat semua...apa preparation aku semalam untuk en.husband n my son MUKHRISZ..
siapkan sebelum masuk tidur...sebab esok pepagi tak la aku kelam kabut...nak kena buat semua...
tapi kot kot mana pun aku tetap bangun pukul 5pg sebab nak siapkan benda-benda yang remeh-remeh...
apa yang aku buat????????????

 SALAD SAYUR untuk en.husband...dah 2 hari dah dok makan salad nih...makan pagi lak tuh...
pastu silap-silap makan malam pun sama jugak...
ni bukan mangkuk kecik tau...ni tahap tupperware yang besar tuh...yang boleh simpan tepung 1 - 2 kilo punya...kuat makan la en.husband nih...tu sebab besor, bini dia ni jugak yang tak berapa nak besor....huhhhhh
kuahnya....makan dengan 1000 pulau (thousand island)
ni menu no 1....

menu yang ke 2...
tak sempat nak candid...ala ala toasted pocket KFC tuh...
letak salad + bawang sikit + isi ayam + thousand island + mayonis pastu balut...

ni pulak menu yang ke 3

 cekodok pisang...ni lenyek malam tadi...sambil tengok tv lenyek la dulu...
pagi tadi...bubuh tepung n gula je...pastu goreng...
yang nih menu untuk anak teruna aku...MUKHRISZ
siap bawa bekal lagi ke sekolah...dah lama sangat tak buat cekodok pisang nih...
hari nih terajin...tuh yang buat tuh...
semua-semua nih...pukul 6pg siap...sampai berpeluh-peluh la...dah la sekarang nih panas...
pepagi lagi aku dah mandi peluh...

tapi apa2 pun...semua nih untuk anak-anak mama n untuk en.husband...
mama cuba buat yang terbaik untuk orang-orang yang mama sayang...

love u all....

AYAH + MAMA + ABANG + KAKAK = 1 FAMILY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CEE..CITER..CEE CITER

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"
width="400" height="48" id="TextSpace">

LCD Text Generator at TextSpace.net

There was an error in this gadget

SiLaKaN MaSuK..

AINA dlm HARI

AINA dlm HARI
MASA DLM PANTANG LAGIKKK... lahir 3.75 kg

ABG N KAKAK

ABG N KAKAK
sehati n sejiwa

KENANGAN

KENANGAN
@ AVANZA..skrg ALZA

KaKaK & AbAnG g BeRaYa

KaKaK & AbAnG g BeRaYa
25hb September 2010

anak2 n mak tok

anak2 n mak tok
Semua berbelang2

melaram @ KenDuRi SePuPu

melaram @ KenDuRi SePuPu

GILA AKU DENGAN NOVEL

1) SEBENARNYA..SAYA ISTERI DIA! ( sendiri )
2) TERLANJUR MENCINTAIMU ( pinjam )
3) KAMI DAH KAHWINLAH ( sendiri )
4) TEKNIK MEMIKAT SUAMI ( pinjam )
5) ADAM DAN HAWA ( on d way)
6) AKU DITAKDIRKAN UNTUKMU ( on d way )
7) KALAU DAH SAYANG ( on d way )